مشاوران آموزش

ناشر تخصصی علوم انسانی

مشاوران آموزش

ناشر تخصصی علوم انسانی

مشاوران آموزش

ناشر علوم انسانی

۱۱ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معاونت آموزش و پرورش متوسطه دوره دوم، دوره‌های آموزشی در راستای توانمندسازی دبیران متوسطه دوره دوم شهر تهران در مدرسه البرز ماندگار برگزار می‌کند.

خبرنگار مرکز ترویج علوم انسانی گزارشی از این دوره‌ها ارائه داد.‌

سید احمد میربلند به عنوان سخنران روز شنبه ۲۹ تیر تجربه زیسته خویش را در سال‌هایی که در مدرسه البرز ماندگار داشت را با دبیران حاضر به اشتراک گذاشت.

میربلند در ابتدای جلسه جزوه مطالعاتی با عنوان« مدیریت و رهبری» در بین دبیران توزیع کرد.

وی مزایا و معایب آزمون‌های تشریحی و تستی را بررسی کرد و تاکید داشت آزمون‌های در حال برگزاری بهتر است با طرح‌ درس‌ها منطبق باشند.

وی معتقد است: «آنچه ارائه می‌کنم تجربه زیسته من است و شما دبیران گرامی باید آنچه با شما در میان می‌گذارم را با تجربه و فضای مدرسه خود هماهنگ کنید. اینک آنچه شما اعمال می‌کنید دانش شماست در واقع شما آنچه را شنیدید با داشته‌های خود ادغام می‌کنید و در جریان این پردازش موفقیت شما در مدرسه و کلاس درس حاصل می‌شود.»

میربلند طرح درس را برای معلم چون تکلیف شب برای دانش‌آموز دشوار می‌داند و از معاونین مدارس خواست طرح درس را در اوایل سال از دبیر هر درس بخواهند این مسئله موجب روند منظم در سال تحصیلی خواهد شد.

وی تاکید کرد: دبیران هم به خود هم به معاونین مدارس کمک بزرگی خواهند کرد اگر گزارش روزانه منظمی برای هر کلاس و ساعت درسی خویش ارائه کنند. در این‌صورت نه خانواده‌ها از فشردگی مطلب در انتهای هر ترم گلایه دارند و نه دانش‌آموزان از دچار ابهام در آموختن خواهند شد.

میربلند از ضرورت تشکیل دپارتمان‌های آموزشی برای دبیران متوسطه دوره دوم گفت: ضرورت تشکیل این دپارتمان‌ها برای بررسی، تحلیل و نقد دستورالعمل‌ها، برنامه‌درسی، نشریات و سوالات و تالیفات موجود است.

میربلند مدرسه را چون سیستمی می‌داند که در صورت انجام درست وظایف موجب کارایی و خروجی مناسب خواهد شد و از همه معاونین و مشاورین خواست در راستای اهداف آموزشی و تربیتی گام بردارند.


  • مشاور علوم انسانی
  • ۰
  • ۰

یارمحمد حسین‌بر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش به سوالات زیر در خصوص آزمون استخدامی آموزش و پرورش توضیح داد
_زمان برگزاری آزمون استخدامی و

-شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست؟

- مجری برگزارکننده آزمون چه نهادی است؟

وی گفت: زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشخص نیست ولی احتمالا در شهریور امسال برگزار شود.

حسین‌بر درباره تعداد افرادی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته خواهند شد، افزود: ابتدا باید توزیع ردیف شود، سپس تعداد پذیرفته شدگان اعلام خواهد شد؛‌ تا ردیف‌ها تأیید نشود نمی‌توانیم به صورت قطعی درباره موضوعات مربوط به آزمون استخدامی صحبت کنیم.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌ ابتدا باید اعتبار تأمین و به ما اعلام شود سپس توزیع سهمیه و توضیحات را به صورت قطعی اعلام می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تعداد ردیف‌ها برای امسال 12 هزار نفر اعلام شده است ولی هنوز تأمین اعتبار برای آنها صورت نگرفته است و ما نیز به دلیل مشکلات بودجه‌ای هنوز نتوانسته‌ایم موضوعی را قطعی اعلام کنیم.

حسین‌بُر درباره شرایط شرکت در آزمون استخدامی، اضافه کرد: هنوز تغییرات شرایط استخدام نوشته نشده و همچنین  تنظیم دفترچه صورت نگرفته است اما سن و سال افراد شرکت کننده فرقی با سایر کارمندان دولت ندارد یعنی همه شرایط را سازمان امور اداری و استخدامی مشخص می‌کند و ما تنها رشته‌ها را اعلام می‌کنیم.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیلات مورد نیاز برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: این شرایط مانند سال گذشته است و عینا تکرار شده است.

حسین‌بُر با بیان اینکه از سال گذشته 4 هزار سهمیه باقی مانده که اختصاص نیافته است، گفت: از سال گذشته تعدادی سهمیه‌های نیروی انسانی باقی مانده است؛ این سهمیه‌های باقی مانده از سال گذشته به سهمیه امسال منتقل و افزوده خواهد شد

پیش‌تر سرپرست آموزش و پرورش زمان آزمون استخدامی این وزارت‌خانه را مرداد اعلام کرد.

  • مشاور علوم انسانی
  • ۰
  • ۰

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نامه‌ای به رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش از تسری مصوبه ۹۱۵ ترمیم نمرات دروس نهایی به دانش آموزان نظام جدید آموزشی (۳-۳-۶) خبر داد.

عباس سلطانیان، مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش نیز در تشریح ترمیم سوابق تحصیلی گفته بود:  هر شخصی بخواهد درس یا دروسی را مجدد امتحان بدهد و نمره خودش را ترمیم کند می‌تواند درخواست شرکت مجدد در امتحانات نهایی را بدهد. به این ترتیب متقاضیان به منطقه آموزش و پرورش خود که دیپلمشان را آنجا گرفته‌اند مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت می‌کنند.

سلطانیان گفت: بنابراین دانش‌آموزی که اکنون در حال تحصیل است نمی‌تواند درخواست ترمیم نمره بدهد. بنابراین هر دانش‌آموخته می‌تواند تنها یک مرتبه از این امکان استفاده کند. نمرات ترمیم شده فقط برای اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری به سازمان سنجش ارسال می‌شود و تاثیری در معدل و نمره دیپلم افراد ندارد.  

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد دروس مشمول نیز گفت: هر دانش آموزی بنا به تشخیص خود و در صورت نیاز در هر تعداد درس که امتحانش به صورت نهایی برگزار می‌شود می‌تواند شرکت کند و این سوابق ترمیم شده در گزینش نهایی در کنکور تاثیرگذار است.

وی درباره نوع مدارس و زمان شرکت در آزمون ترمیم نمره نیز گفت: در هر نوبت امتحانی که نهایی برگزار می‌شود امکان شرکت در آزمون وجود دارد. شرایط و نوع مدرسه از جمله تیزهوشان یا نمونه دولتی بودن نیز  تاثیری در گزینش و ترمیم معدل ندارد و شرایط شرکت در آزمون ترمیم سوابق تحصیلی برای همه متقاضیان یکسان است.

فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه که متقاضی ترمیم نمرات درس یا دروس نهایی پایه سوم متوسطه خود هستند می‌توانند برابر مقررات صرفا یک بار در یکی از نوبت‌های امتحانی خرداد، شهریور یا دی ماه، درس یا دروس موردنظر را انتخاب و در امتحانات مربوط شرکت کنند.

  • مشاور علوم انسانی
  • ۰
  • ۰

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: شرط معدل تعیین‌شده توسط وزارت آموزش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و پرورش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و وزارت علوم است و به دانشگاه فرهنگیان ربطی ندارد؛ عدد آن نمره ۱۵ است؛ به خاطر اینکه ما می‌خواهیم معلم فرهیخته‌ای را برای ۳۰ سال به کار بگیریم؛ در نتیجه باید فرد توانمندی باشد، البته در بعضی از کشورها این عدد بیشتر است.
 این دانشگاه حدود ۷۰ هزار دانشجو دارد و امسال نیز ۴۴ هزار ردیف گرفته‌ایم که ۲۵ هزار ردیف از طریق کنکور و دانشجوی پیوسته و حدود ۱۶ هزار نفر نیز از طریق ماده ۲۸ یا همان دوره‌های یکساله مهارت‌آموزی جذب می‌کنیم.
خنیفر از علاقه‌مندی داوطلبان برتر کنکور برای ورود به دانشگاه فرهنگیان گفت: در سال‌های قبل رتبه اول کنکور نیز به تربیت معلم آمده بود؛ البته بعضی‌ها می‌گفتند این افراد برای اشتغال به رشته تربیت معلمی آمده‌اند اما ما می‌گوییم اگر این افراد برای اشتغال هم به دانشگاه فرهنگیان آمده‌اند تا ۳۰ سال خدمت کنند، برای ما سعادت است.
وضیعت هئیت علمی دانشگاه فرهنگیان به چه صورت است؟
رئیس دانشگاه فرهنگیان در خصوص سال تحصیلی پیشرو و برنامه های این دانشگاه در مهر ۹۸ گفت: یکی از برنامه‌های اصلی تکمیل ظرفیت‌هاست که با توجه به ردیف‌هایی که به ما داده‌اند به آن توجه می‌کنیم؛ ضمن اینکه بحث کیفی برنامه درسی مورد توجه است و بازنگری ۱۶ برنامه درسی را انجام داده‌ایم.
حسین خنیفر از رشته های جدید و ضرورت کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان گفت: ۵ رشته جدید ایجاد شده است و دو رشته در حال تصویب داریم؛ ضمن اینکه با توجه به اینکه سطح این دانشگاه از کاردانی به کارشناسی تبدیل شده، ضرورت ترویج رشته‌های ارشد وجود دارد.
حسین خنیفر اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان ۸۳۰ هیأت علمی دارد و کمبود ما تا سال ۱۴۰۴، ۲۰۸۰ هیأت علمی است اما امسال نزدیک به ۵۰ ردیف قطعی و ۵۰ ردیف جذب هیات علمی در حال تصویب داریم که ۵۰ نفر ردیف قطعی نیز تا مهر به استا‌ن‌ها معرفی می‌شوند.

  • مشاور علوم انسانی
  • ۰
  • ۰

جمعی از معلمان حق التدریس و پیش دبستانی صبح روز یکشنبه 22 تیر مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

گفتنی است، این افراد خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی و حقوق و مزایای خود شدند و از دیگر مطالباتشان این بود که در آموزش و پرورش به صورت رسمی استخدام شوند.

 


  • مشاور علوم انسانی
  • ۰
  • ۰
به گزارش مهر، سید محمد بطحایی عصر امروز با حکم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی معاون این دانشگاه شد.

درحالی که سخنگوی دولت اعلام کرده بود محمد بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش برای شرکت در انتخابات مجلس استعفا داده، ناگهان عصر روز گذشته با حکم رئیس دانشگاه آزاد معاون این دانشگاه شد.

بطحایی با این اقدام عملاً وارد اقلیم مدیریتی مخالفان دولت شده که این حرکت به نوعی پیامی خاص را منتقل می کند و نشان از اختلاف او با حسن روحانی دارد. از طرفی ادعاها درباره توافقی بودن استعفای او را نیز رد می کند

بطحایی با حکم طهرانچی به معاونت آموزش های عمومی و مهارتی (سازمان سما) دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد.

وی پیش از این نیز خبر رفتنش به دانشگاه آزاد را تأیید کرده بود.

در حکم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:

برادر گرامی جناب آقای دکتر سید محمد بطحایی

با اهدای سلام و تحیات

با توجه به مراتب تعهد، تخصص و سوابق ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی» منصوب می‌شوید.

از جنابعالی انتظار می‌رود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مادی و معنوی و سرمایه‌های انسانی دانشگاه در جهت اعتلای دانشگاه بر اساس محورهای ذیل اهتمام ورزید:

۱- ارتقاء سطح دانش و فرهنگ عمومی با به کارگیری تکنولوژی‌های نوین آموزشی و بهره‌مندی از کادر آموزشی مجرب و کارکنان توانمند دانشگاه

۲- حمایت از توسعه کمی و کیفی مدارس، مراکز آموزشی و آموزشگاه‌های مهارتی آزاد در سطح ملی و بین‌المللی و ارتقاء بهره‌وری از آنها

۳- تعامل موثر با وزارت آموزش و پرورش در ایجاد شرایط آموزشی و تربیتی برتر بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

۴- برنامه‌ریزی آموزش مهارتی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات در راستای سیاست‌های اشتغال و بازار کار منطقه‌ای در قالب مدارس عالی مهارت و در تعامل با مراکز صنعتی و خدماتی

۵- تلاش برای هماهنگی و انسجام بخشی به آموزش‌های مهارتی با تاکید بر استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای

۶- ایجاد زمینه‌های مناسب برای مشارکت و همیاری همه جانبه مردم در توسعه اعتلای دانش و فرهنگ کشور

امید است با اتکال به درگاه ذات اقدس احدیت، در راه خدمت به اسلام و مسلمین و اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی موفق و موید باشید.

سیدمحمد بطحائی، وزیر سابق آموزش و پرورش بود که چندی پیش از وزارت آموزش و پرورش استعفا کرده بود.

  • مشاور علوم انسانی
  • ۰
  • ۰

دانش‌آموزان پایۀ 12 و داوطلبان کنکور 99 اگر هدف دارید و می‌خواهید برای کنکور از تابستان شروع کنید ما با استفاده از برنامه ریزی رایگان کنکور 99 به شما کمک خواهیم کرد.

چطوری؟

با برنامه مطالعاتی روزانه‌ای که تا آخر تابستان برای شما تنظیم کرده‌ایم.

این برنامه مطالعاتی برای دروس عمومی تنظیم شده است و 6 کتاب عمومی پایه کلیدی و رتبه‌ساز را با روزانه 3 ساعت مطالعه برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده است.

با این برنامۀ مطالعاتی دانش‌آموزان علاقه‌مند و داوطلبان کنکور می‌توانند تا آخر تابستان 6 کتاب عمومی را یک بار مطالعه و سپس مرور کنند.

 

دریافت برنامه مطالعاتی رایگان دروس عمومی انتشارات مشاوران آموزش

تهیه کتاب‌های عمومی انتشارات مشاوران آموزش با تخفیف (جهت همگام شدن با برنامۀ مطالعاتی)

  • مشاوران آموزش
  • ۰
  • ۰

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اجرای رتبه‌بندی معلمان از مهر ماه سال جاری  را صرفا شعار تبلیغاتی دولت دانست. و امیدوار کردن فرهنگیان به شعاری که مدام تکرار می‌شود.

وی در ادامه علت شعاری بودن این مطلب را توضیح دادند.

جبار کوچکی‌نژاد اظهار کرد: این سخنان که رتبه‌بندی از مهر ماه اجرا خواهد شد، غیرکارشناسی است مگر لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس ارائه شده است؟!

 

نماینده مجلس افزود: سخنگوی دولت و سرپرست وزارت آموزش و پرورش  اعلام کرده‌اند که رتبه‌بندی تا مهر ماه اجرا خواهد شد اما سؤال این است مگر رتبه‌بندی از دولت برای بررسی به مجلس ارسال شده است؟ این موضوع هنوز در کمیسیون‌های تخصصی دولت در حال بررسی کارشناسی است.

 

کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حتی اگر کار بررسی رتبه‌بندی در‌ کمیسیون‌های تخصصی دولت به اتمام برسد و به مجلس ارسال شود چند ماه زمان نیاز دارد تا در کمیسیون آموزش بررسی و در صحن علنی مجلس تصویب شود.

 

شعار برای رتبه‌بندی

 

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه  با این شرایط غیرممکن است رتبه‌بندی تا مهر ماه اجرا شود و احتمالا ماه‌های پایانی سال اجرایی شود، عنوان‌کرد: متأسفانه باید گفت هر آنچه درباره رتبه‌بندی گفته می‌شود شعار است و جنبه تبلیغاتی دارد.

 

  • مشاور علوم انسانی
  • ۰
  • ۰

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌ و پرورش از ثبت‌نام و دریافت درخواست متقاضیان ورود به طرح معلم تمام‌وقت از شهریور خبر داد.


علی الهیار ترکمن با اشاره به ابلاغ بخشنامه «اضافه تدریس معلمان» در بهمن‌ سال گذشته، گفت: «فرصتی معین‌شده بود تا حدفاصل ماه‌های بهمن و اسفند سال 97، معلمان متقاضی بتوانند درخواست خود را ثبت و از این مزیت بهره‌مند شوند


وی افزود: «در مدت اعلام‌شده 45 هزار نفر درخواست خود را ثبت کرده بودند که مشمول 17.5 درصد افزایش فوق‌العاده ویژه شدند


 معاون وزیر آموزش ‌و پرورش ادامه داد: «چون سال تحصیلی تمام می‌شد و باید ساماندهی را بر اساس سال تحصیلی جدید انجام می‌دادیم، تصمیم گرفتیم تا اجرا و دریافت درخواست‌های جدید را تا شهریور به تعویق بیاندازیم

  • مشاور علوم انسانی
  • ۰
  • ۰

♨️زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری سال 98
 🔷از روز یکشنبه مورخ 9 تیر لغایت روز چهارشنبه مورخ 12 تیر ماه
 🔰در حال حاضر کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 98 منتشر شده و بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است .

✅ دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 98


  • مشاوران آموزش